Wetenschap op Woensdag: prof. dr. Trudie Schils
Welk effect heeft de verrijkte schooldag op de motivatie en houding van leerlingen en op hun taalbeheersing en relaties met klasgenoten? Kunnen we dat meten en wat hebben we daarvoor nodig? Prof. dr. Trudie Schils was woensdag 9 oktober te gast bij de eerste editie van onze online reeks Wetenschap op Woensdag. Deze reeks wordt georganiseerd vanuit het Programma School & Omgeving.
Schils gaf een minicollega over evidence-informed werken en nam ons aan de hand van onderzoek in Limburg mee over de brug van de wetenschap naar de praktijk. Ze legde uit hoe professionals en onderzoekers samen werken in de Onderwijsmonitor. In de monitor wordt gekeken naar de effecten van onderwijsinterventies in de praktijk en wat opvalt aan de verrijkte schooldagen.
Kijk de sessie hier terug.
Over prof. dr. Trudie Schils
Trudie Schils is hoogleraar onderwijseconomie aan de Universiteit van Maastricht. Schils combineert haar wetenschappelijke werk met het werken aan concrete projecten en programma’s met leraren en onderwijsbestuurders, als programmaleider van de Onderwijsmonitor Limburg. Ze is daarnaast lid van de Onderwijsraad en was voorheen lid van de Maatschappelijke begeleidingscommissie Nationaal Programma Onderwijs, het Platform Perspectief Jongeren.
Heb je vragen? Mail dan naar rijkeschooldag@minocw.nl.